Ontmoet het CLUBMERK team!

martijnvanderlee

Martijn van der Lee is de captain van het CLUBMERK team! Hij is de bedenker en oprichter van CLUBMERK. Daarnaast is hij strategische marketingspecialist en proces begeleider van ons team. In dit artikel stellen we Martijn 10 vragen over onder andere wie hij is en wat zijn bijdrage aan CLUBMERK is. Je leest het in de 10 vragen van!

De 10 vragen van…

Hi Martijn! Zou je ons in het kort kunnen vertellen wie je bent?

Ik ben Martijn van der Lee, 39 jaar en trotse vader van twee dochters (1 en 3 jaar) en getrouwd met Marieke. Daarnaast ben ik een sportliefhebber die al meer dan vijftien jaar actief is in de (sport)marketing!

  • Wat doe je in het dagelijks leven?

In ben de eigenaar van Sport2Inspire, het sportmarketingbureau van Oost-Nederland!

  • Wat heb je zelf met sport?

Sport is mijn inspiratiebron! Qua werk, sociale contacten, gezondheid, ontwikkeling en verbinding. Ik kan enorm genieten om (top)sportwedstrijden te bekijken. Daarnaast ben ik zelf actief als voetballer, hardloper en pak ik soms mijn mountainbike uit de schuur om de prachtige routes in Haaksbergen en omstreken te verkennen!

  • Op wat ben je het meest trots in je carrière?

Van mijn vijftien jaar in de sportmarketing heb ik 12,5 jaar bij Heracles Almelo gewerkt. Van communicatie medewerker tot marketing- en communicatiemanager. Bij de club ben ik in de eerste divisie begonnen. Binnen de club heb ik deel mogen uitmaken en mijn bijdrage kunnen leveren om te bouwen aan een stabiele eredivisionist. Ik ben trots dat ik de marketingafdeling heb mogen opzetten en om te zien welke rol dit in de groei van de club heeft gehad en welke rol het op dit moment nog heeft binnen Heracles Almelo. Wij zijn vaak als voorbeeld club genoemd ook op het gebied van marketing en communicatie.

  • Wat zijn je verdere ambities?

Blijven groeien met Sport2Inspire en CLUBMERK. Stap voor stap, om op deze manier de commerciële en maatschappelijke waarde van sport in Oost-Nederland te doen groeien.

  • Wat is jouw expertise bij CLUBMERK en waar word je blij van in je werk?

Van een club en merk maken, zodat de club een eigen identiteit krijgt/heeft waarbij het makkelijkere is om als club je idealen te verwezenlijken. Het middel is groei van (sponsor)inkomsten. Wij zeggen niet wat de club moet doen op commerciële en communicatie gebied, maar helpen de club om meer inzichten te krijgen in de mogelijkheden. Daarnaast ondersteunen we ook in de uitvoering.

  • Hoe is de samenwerking met Sport2Inspire tot het bedrijf CLUBMERK ontstaan?

Vanuit Sport2Inspire hebben wij voor verschillende opdrachtgevers visuele content gecreëerd. Hierbij maakte ik onder andere gebruik van de kennis en kunde van Mels Creatieve Communicatie. Het klikte tussen ons door de interesse in de sport en de ideeën die we hadden over het ondersteunen van sportverenigingen. Onze expertises vullen elkaar daarnaast ook nog eens goed aan. De juiste basis voor een samenwerking en het opstarten van CLUBMERK.

  • Hoe zie jij CLUBMERK voor je in de toekomst?

Wij willen clubs op structurele wijze ondersteunen. Niet alleen een plan ontwikkeling of doeltreffende media-uitingen. Wij denken dat clubs een structurele ondersteuning verder kan helpen bij de realisatie van de idealen en doelstellingen van de club.

  • Heb je nog tips voor verenigingen m.b.t. tot sponsoring, marketing en communicatie?

Probeer je te onderscheiden! Met andere woorden probeer te inspireren, sta niet stil en blijf je als vereniging altijd verder ontwikkelen. Zoek de verbinding met verschillende partijen in je eigen gemeente.

  • Waarom moeten clubs zich volgens jou laten ondersteunen door CLUBMERK?

Voor clubs die een beperkte tijd hebben om de volgende stappen te zetten of de juiste expertise binnen de club missen is CLUBMERK een ideale partner.  Ook wanneer je meer inkomsten wilt halen uit de commerciële- en maatschappelijke mogelijkheden van de club zijn wij de juiste partij om met de club mee te denken en zaken voor de club op te pakken. Als CLUBMERK team hebben wij een brede expertise op het gebied marketing, communicatie en sales in de sport.


clubnieuws

Wil je meer weten over CLUBMERK of per kwartaal op de hoogte gehouden worden van de meest recente ontwikkelingen in marketing, communicatie en sponsoring voor sportclubs?


Schrijf je dan nu in voor onze CLUBMERK nieuwsbrief!