Ontmoet het CLUBMERK team!

Lotte Knuif is één van de gezichten achter CLUBMERK. Zij is de marketingmanager van ons team. Wij gingen met haar in gesprek over wie ze is, wat ze in het dagelijks leven doet en wat haar bijdrage is aan CLUBMERK! Lees snel ons leuke interview, waarin we 10 vragen stelden om Lotte beter te leren kennen!

De 10 vragen van…

Hey Lotte, zou je in het kort aan ons kunnen vertellen wie je bent?

Hi! Ja tuurlijk! Ik ben Lotte Knuif, 23 jaar oud en ben sinds februari afgestudeerd aan de opleiding Toerisme Management van Hogeschool Saxion. Ik woon nog thuis met mijn moeder, vader en 2 zusjes van dezelfde leeftijd (ja, ik ben van een drieling😉). Ik ben een positief ingesteld persoon, ben creatief en leergierig en heb een groot doorzettingsvermogen. Ook hou ik ervan om elke dag weer uitgedaagd te worden. Zo blijf ik scherp. Sinds juni ben ik weer werkzaam voor Sport2Inspire en daar mag ik als marketingmanager het merk CLUBMERK op de kaart gaan zetten! Een super leuke uitdaging!

Tof! En wat doe je nu vooral in het dagelijks leven? Je zei al dat je bij CLUBMERK werkzaam bent?

Ja, dat klopt! In het dagelijks leven ben ik als zelfstandig ondernemer 2 dagen in de week voor CLUBMERK werkzaam als marketingmanager. Momenteel werk ik vanuit huis. Om de rest van de uren op te vullen werkte ik bij Grand café De Steeg als bediende. Helaas ligt dit door de nieuwe coronamaatregelen weer stil. Nu heb ik in ieder geval wel meer tijd om druk bezig te zijn met het solliciteren naar een fulltime functie in marketing, communicatie of events. Geluk bij een ongeluk! Verder ben ik als vrijwilliger actief bij mijn voetbalclub RKSV NEO. Daar ben ik onder andere betrokken in het cluster sponsoring, PR en communicatie, het cluster meiden-/vrouwenvoetbal en het cluster kledingplan.

Je bent vrijwilliger bij jouw voetbalclub, maar wat heb je precies met sport? Is sporten belangrijk voor je?

Sport is één van mijn grote passies. Het is ook echt een uitlaatklep voor mij. Het liefst ben ik elke dag met sport bezig. Je kan me in principe voor elke sport wakker maken, ik vind echt alles leuk van tennis tot volleybal en van wielrennen tot autosport. Mijn voorkeur ligt wel bij de teamsporten. Ik heb zelf 10 jaar lang gekorfbald en sinds mijn 17e voetbal ik bij RKSV NEO in Borne. Het met elkaar vechten op het veld voor een overwinning vind ik gewoon iets bijzonders hebben. En ja ik geef eerlijk toe dat ik daar soms ook iets te fanatiek in kan zijn (oeps😅). Dat komt omdat ik altijd graag wil winnen. Deze mentaliteit neem ik ook mee in mijn manier van werken. Ik doe er alles aan om een bijzonder eindproduct te leveren, waardoor klanten enthousiast en geïnspireerd worden. Dit voelt voor mij hetzelfde als het scoren van een mooi doelpunt. Ik zet graag dat stapje extra om het beste uit mezelf en het team te halen.

Fanatiek zeg! En buiten de sportieve prestaties om.. Op wat in je leven ben je het meest trots?

Pfoeh lastige vraag… Er is best veel waar ik wel trots op ben (gelukkig maar 😉). Als ik echt zou moeten kiezen is dat voor nu mijn HBO diploma. Daar heb ik toch de afgelopen 4 jaar keihard voor gestreden en het is nog best recent dat ik hem in ontvangst mocht nemen. De hele diploma uitreiking was natuurlijk wel een rare ervaring, omdat het geheel ‘coronaproof’ moest. Maar aan de andere kant wel weer leuk om het op een andere manier mee te mogen maken!  

Je hebt het HBO-diploma in de pocket, gefeliciteerd! Wat zijn je overige ambities op het gebied van werk?

Het lijkt me super tof om over een paar jaar als manager aan het roer te staan op het gebied van marketing, communicatie of events binnen een grote (sport)organisatie. Daarnaast lijkt het me ook super leuk om in de toekomst een eigen marketing of designbureau op te starten. Ambities genoeg om over te dromen. Ik zie wel wat de toekomst brengt! 😉

En even overgaande tot de orde van de dag. Hoe ben je bij CLUBMERK terechtgekomen?

Ik heb in 2018 stage gelopen bij Sport2Inspire. Sindsdien heb ik altijd Sport2Inspire in de gaten gehouden en contact gehouden met de eigenaar Martijn van der Lee. Zo kwam ik in mei even een kopje thee drinken bij Martijn en toen ontstond het idee om op vrijwillige basis voor CLUBMERK te gaan werken. Dit idee is ontstaan omdat ik mezelf graag door wil ontwikkelen in deze lastige tijd en het zoeken naar een baan voor een net afgestuurde nu ontzettend lastig is. Dus vanaf juni ben ik aan de slag gegaan bij Sport2Inspire/CLUBMERK. Sinds die tijd merk ik ook echt dat ik mezelf al aardig ontwikkeld heb op diverse gebieden, zoals marketing, design en ondernemen.

Wat is jouw expertise bij CLUBMERK en waar word je blij van in je werk?

Als marketingmanager ontwikkel ik marketingplannen en zorg daarbij dat de uitvoering goed verloopt. Ik schrijf zelf blogs voor CLUBMERK en maak onder andere visuals en beheer de website en social media. Ik hou er vooral van om creatief bezig te zijn en krijg veel energie van het individueel of gezamenlijk bedenken van nieuwe creatieve ideeën. Brainstormen met het gehele team voor opdrachten vind ik dan ook erg leuk om te doen. Iedereen roept wat er in hem/haar opkomt en zo komen we op de meest goede ideeën. Daarnaast ben ik mij aan het verdiepen in grafisch design. Ik merk dat het ontwerpen van visuals, posters etc. mij wel ligt en daarom vind ik het ook erg leuk om te doen! Het mooiste vind ik om vanaf het ontwikkelen van de strategie tot de uitvoering betrokken te zijn bij een project of opdracht. Zo zie je hoe het idee zich ontwikkelt tot een levensecht ‘iets’ en dat geeft echt wel een boost.

Hoe zie je CLUBMERK zich in de toekomst ontwikkelen?

Ik ben ervan overtuigd dat veel clubs in de toekomst gebruik gaan maken van de diensten van CLUBMERK. We kunnen clubs bij zoveel dingen professioneel ondersteunen, waardoor niet alleen clubs er beter van worden, maar ook de maatschappelijke waarde van sport nog hoger wordt. We zitten nu nog in de opbouwende fase en vooral in deze tijd is het erg lastig om een achterban te krijgen als CLUBMERK zijnde. Echter denk ik dat CLUBMERK over een paar jaar niet meer weg te denken is in Twente en de Achterhoek.

Heb je nog tips voor verenigingen m.b.t. tot communicatie?

Ik heb altijd tips voor verenigingen! Als vrijwilliger ben ik zelf ook nauw betrokken bij een vereniging, dus ik heb ook het een en ander zelf ervaren hoe het er binnen een sportclub aan toe gaat. Vooral in deze tijd is het zoals ik in een van mijn blogs al omschreef heel erg belangrijk om online actief te zijn. Zo kan je ondanks de afstand blijven communiceren met sponsoren, leden en vrijwilligers. En een beetje extra aandacht voor sponsoren in deze tijd kan nooit kwaad. Denk bijvoorbeeld eens aan een wekelijks rubriekje op Facebook, waarin je ‘de sponsor van de week’ aan het woord laat. Zo zijn er heel veel kleine dingen om de waarde van jouw club voor sponsoren te verhogen. Maar natuurlijk is mijn advies ook om eens een vrijblijvende afspraak te maken met CLUBMERK en met ons om tafel te gaan over hoe wij jullie kunnen helpen om de commerciële en maatschappelijke waarde van de club nog verder omhoog te brengen!😉

Waarom moeten clubs zich laten ondersteunen door CLUBMERK?

Uit eigen ervaring kan ik spreken dat vrijwilligers vaak niet voldoende tijd hebben of niet genoeg kennis hebben over een bepaald onderwerp. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk en vrijwilligers zijn over het algemeen geen marketingexperts. Op dat moment komt CLUBMERK om de hoek kijken. Wij hebben de expertise in marketing en communicatie en zijn dagelijks hiermee bezig. Met onze expertise en passie voor sport ondersteunen we sportclubs bij de werving van extra sponsoren en inkomsten door het professionaliseren van uitstraling en media-uitingen. Dit doen wij onder andere door sponsorbrochures, een huisstijl of sponsorcampagnes voor clubs te ontwerpen en trainingen te geven. Ik raad iedere clubbestuurder of vrijwilliger van de sponsorcommissie aan gerust langs te komen bij CLUBMERK voor een (online) kop koffie!


Wil je meer weten over CLUBMERK of per kwartaal op de hoogte gehouden worden van de meest recente ontwikkelingen in marketing, communicatie en sponsoring voor sportclubs?

Schrijf je dan nu in voor onze CLUBMERK nieuwsbrief!